Gezonde snickers

Gezonde snickers, 2 varianten

Bereiding: 15 minuten
Personen: 1-10 (Ligt eraan hoeveel je er zelf al opeet)

Benodigdheden:

  • Dadels, 400gr
  • 100% pindakaas ( AH of body en fit)
  • Rijstewafels
  • Noten ongezout ongezoet 100 gr
  • Vanille extract 1 tl
  • Pure chocolade 100 gr

Meng de dadels, pindakaas, en vanille extract in de keukenmachine voeg als laatste de noten toe en zorg dat die niet helemaal fijn gemalen zijn. Spatel de gebroken rijstewafel erdoor en verdeel in een platte schaal. Niet te groot zodat je wel een laagje van min 1 cm overhoudt. Smelt de chcolade au bain marie en verdeel over de dadel noten mix. Laat het geheel goed afkoelen. Zet de schaal minimaal een uur in de koelkast, snij er daarna brokken van een eetsmakelijk.

 

en dan de 2e variant! (van de foto)

Bereiding: 15 min

Benodigdheden:

  • Gepofte Quinoa, 40 gr
  • Havermout, 40 gr
  • 100% pindakaas, 3 el
  • Kokosolie, 2 el
  • Maply Syrup, 2 el
  • Pure chocolade, 120 gr

Neem een kom en doe daar de quinoa en havermout in. Smelt de kokosolie in een pannetje en voeg daar de pindakaas aan toe. Als laatste voeg je de maple syrup toe. Schenk dit rustig al roerend over de quinoa en havermout heen. Verdeel dit in cupcake vormpjes.(zoals op de foto) Smelt de chocolade au bain marie en verdeel deze evenredig over quina havermout mengsel. Laat het even afkoelen en ze ze daarna in de koelkast. Ongeveer een uur.

Daarna smullen! Eetsmakelijk. Een heerlijk gezond tussendoortje